La Secretaría de la Madre Tierra de la Gobernación inspeccionó 11 puntos críticos de la ciudad, perjudicados por la proliferación de basura en vía pública, con el propósito de evaluar el nuevo sistema de recojo de residuos sólidos que reemplazó los contenedores por carros compactadores.
Como resultado del recorrido, la Gobernación recomendó a la Empresa Municipal de Servicios de Aseo (EMSA) mejorar el sistema de recolección y dotar a los usuarios de toda la logística prevista en su nuevo reglamento, así como la instalación de los puntos verdes para que los usuarios que no coincidan con el paso del carro depositen sus residuos.
Otra de las peticiones es reforzar la campaña informativa para que los vecinos conozcan el funcionamiento del nuevo sistema de recojo de residuos sólidos.
La inspección se centró en las plazuelas, San Pedro y Virrey Toledo; las avenidas, América y Perú; los parques Franz Tamayo y Demetrio Canelas; además, de la zona de la Muyurina, que son parte de los 11 puntos críticos que están en el recorrido de la zona norte de EMSA.
La responsable de la Secretaría de la Madre Tierra, Tatiana Sanabria, manifestó que la Gobernación como máxima instancia ambiental en el departamento está preocupada porque tras el retiro de contenedores existen lugares donde los focos de infección persisten y en otros desaparecieron.
Según Sanabria también se observó que en la zona de la Muyurina se están acumulando desechos de origen doméstico y escombros.
Ante ello, Sanabria pidió a EMSA que realice un seguimiento de los puntos de residuos sólidos y “sobre todo en hacer énfasis en campañas de educación y manejo de estos desechos”.
Respecto a los escombros identificados a lo largo del recorrido, Sanabria observó que Cercado no cuenta con una normativa para el tratamiento de estos, razón por la cual pedirá que el municipio tome “las acciones inmediatas”.
Asimismo, exhortó a EMSA a “dar cumplimiento al reglamento” de residuos sólidos recientemente aprobado por el Concejo Municipal, respecto a la instauración de puntos verdes en la ciudad y los ecorecolectores, que reemplazarán a los cerca de 4.000 segregadores que rescataban residuos de los contenedores.
Otro de los inconvenientes que se identificó en la inspección fue la incompatibilidad del horario de los carros compactadores, que son esencialmente diurnos. Sanabria manifestó que EMSA mostró predisposición para realizar ajustes en los ruteos nocturnos y de fin de semana con el objetivo de dar solución a los problemas identificados.
Anunció que la Gobernación continuará con los operativos con el objetivo de realizar un seguimiento y exigir el cumplimiento del reglamento.
RUTAS: - Av. Venezuela (De Av. 1 hasta Av. 2) - Calle 30 D (Parque Señor del Mar) - Calle 49 - Calle 30 B (Parque San Pedro – Calle 46 – 1 Cdra) - Av. 2 Hasta Av. 2 A. - Mercado José Olaya, Mercado San Pedro - Calle 2 B, 17, 19 y 6E – 2 cdras) - Av. 1 de Calle los Juncales - Urb. Porción y Urb. Jose Galvez – 2 cdras - Parque Inmaculada Corazón de Jesús hasta Calle 2B. - Calle 6C (2 cdras. y Parque Virgen del Carmen)
This document contains a detailed report of the activities of the garbage collection system of the city. A great deal of valuable information can be found here
Dear Skilled, we appreciate your contribution, thank you. However, this is a general criterion applied to a foreign community. Please bring it into a local policy
Girls and boys, it's wednesday and there has been only one person posting information here... time flies and won`t ever come back... Don't wait anymore, post your findings NOW!!!....
RECOLECCION En zonas de mercado como San Pedro, Ccasccaparo se realiza el recojo tres veces al día por la mañana, tarde y noche, y en lugares de difícil accesibilidad por la topografía del terreno como Asociaciones Pro Vivienda, Asentamientos Humanos, Pueblos Jóvenes se ha dispuesto la instalación de contenedores ubicados en distintos puntos y cercanas a las vías de tránsito vehicular; los que son recolectados en forma diaria e ínter diaria.
POOR MANAGEMENT OF SOLID WASTE IN CUSCO CITY Since Cusco is one of the most visited archaeological cities in the world; 'Machu Picchu', Saqsayhuaman and archaeological monuments as the temple of San Pedro, the main square, museums, among others, which is a must for all tourists. We should be more responsible when it comes to cleaning up our city for beautification, our health and that of visitors. The problem begins when citizens irresponsibly throw trash in the streets, such as when a pedestrian litter with fruit peel, wrappings, bottles, etc. It is a very relevant issue in which people has no knowledge either because lack of education, communication and information. This problem should be solved by the government because it is affecting the society, health and economy of the city. Although there are some local organizations and health ordinances found in The National Constitution of 1993 such as Article 2, subsection 22, Article 194, Organic Law of Municipalities N° 27972, Article 80 subsection 2, General Environmental Law N° 28611, Article 119 Solid Waste General Law N° 27314, Municipal Ordinance 126–MC Backed by Environmental Management Plan Integral. Lack of education of people generates that these organizations and ordinances do not work properly thus producing in our streets present organic and inorganic waste generated by citizens. These organizations reject and deplore pollution because it affects our society as it relates to the health and economy of the people. The advantage we have is that these organizations have the authority to resolve this issue but do not have the support and resources to address this problem. To achieve better results by the Municipality of Cusco, these neighborhood organizations have staged demonstrations in which calls for an improvement in the health of the city. The Provincial Municipality of Cusco is responsible for making the management of solid wastes home, commercial and other activities that generate solid waste. Thus we see that the general problem is the poor management of solid waste in the city of Cusco and its effects on the monumental historical center. This problem is causes: 1. Poor solid waste management by the Provincial Municipality of Cusco: This is due to the disinterest of the authorities we have in Cusco, the absence of a plan for solid waste management and protection of the city, having a poor garbage collection schedule.
2. Not have a cleanliness culture This is caused due to the negligence of the neighbors who live in the historic center of Cusco, resulting in a poor organization around waste management. It is due to the poor education in the family, poor guidance in schools about the proper use of organic and inorganic waste. 3. Lack of identity in the historical center of conversation Being cusqueños our duty as good citizens should be directed to the preservation of our historic downtown as well as the whole city. Unfortunately what we see today is the lack of identity and the unawareness with our cultural heritage. Effects Because the consequences described above increased pollution caused by solid waste in the city of Cusco, it has a poor quality of life and environmental pollution, which causes: • Due to the unawareness of citizens at the time of disposing of garbage, stray animals like rodents and dogs are a vector for the spread of diseases like allergies, hepatitis, intestinal infection, tuberculosis in the population. • Since the historic city of Cusco is a tourist attraction, it should present a proper aspect to locals and visitors; however today the bad aspect of the historical center prevails.
HELLO EVERY BODY
ReplyDeleteLa Secretaría de la Madre Tierra de la Gobernación inspeccionó 11 puntos críticos de la ciudad, perjudicados por la proliferación de basura en vía pública, con el propósito de evaluar el nuevo sistema de recojo de residuos sólidos que reemplazó los contenedores por carros compactadores.
ReplyDeleteComo resultado del recorrido, la Gobernación recomendó a la Empresa Municipal de Servicios de Aseo (EMSA) mejorar el sistema de recolección y dotar a los usuarios de toda la logística prevista en su nuevo reglamento, así como la instalación de los puntos verdes para que los usuarios que no coincidan con el paso del carro depositen sus residuos.
Otra de las peticiones es reforzar la campaña informativa para que los vecinos conozcan el funcionamiento del nuevo sistema de recojo de residuos sólidos.
La inspección se centró en las plazuelas, San Pedro y Virrey Toledo; las avenidas, América y Perú; los parques Franz Tamayo y Demetrio Canelas; además, de la zona de la Muyurina, que son parte de los 11 puntos críticos que están en el recorrido de la zona norte de EMSA.
La responsable de la Secretaría de la Madre Tierra, Tatiana Sanabria, manifestó que la Gobernación como máxima instancia ambiental en el departamento está preocupada porque tras el retiro de contenedores existen lugares donde los focos de infección persisten y en otros desaparecieron.
Según Sanabria también se observó que en la zona de la Muyurina se están acumulando desechos de origen doméstico y escombros.
Ante ello, Sanabria pidió a EMSA que realice un seguimiento de los puntos de residuos sólidos y “sobre todo en hacer énfasis en campañas de educación y manejo de estos desechos”.
Respecto a los escombros identificados a lo largo del recorrido, Sanabria observó que Cercado no cuenta con una normativa para el tratamiento de estos, razón por la cual pedirá que el municipio tome “las acciones inmediatas”.
Asimismo, exhortó a EMSA a “dar cumplimiento al reglamento” de residuos sólidos recientemente aprobado por el Concejo Municipal, respecto a la instauración de puntos verdes en la ciudad y los ecorecolectores, que reemplazarán a los cerca de 4.000 segregadores que rescataban residuos de los contenedores.
Otro de los inconvenientes que se identificó en la inspección fue la incompatibilidad del horario de los carros compactadores, que son esencialmente diurnos. Sanabria manifestó que EMSA mostró predisposición para realizar ajustes en los ruteos nocturnos y de fin de semana con el objetivo de dar solución a los problemas identificados.
Anunció que la Gobernación continuará con los operativos con el objetivo de realizar un seguimiento y exigir el cumplimiento del reglamento.
CARRO BASURERO
ReplyDeleteTURNO: TARDE
ZONA: 05
HORARIO: 13:15 p.m. - 19:00 p.m.
RUTAS:
- Av. Venezuela (De Av. 1 hasta Av. 2)
- Calle 30 D (Parque Señor del Mar)
- Calle 49
- Calle 30 B (Parque San Pedro – Calle 46 – 1 Cdra)
- Av. 2 Hasta Av. 2 A.
- Mercado José Olaya, Mercado San Pedro
- Calle 2 B, 17, 19 y 6E – 2 cdras)
- Av. 1 de Calle los Juncales
- Urb. Porción y Urb. Jose Galvez – 2 cdras
- Parque Inmaculada Corazón de Jesús hasta Calle 2B.
- Calle 6C (2 cdras. y Parque Virgen del Carmen)
MORE INFORMATION here!!!!! in this link (is a good webside)
ReplyDeletehttp://www.peru.gob.pe/docs/PLANES/872/PLAN_872_Plan_de_manejo_de_RRSS_en_la_MPC_2011.pdf
This document contains a detailed report of the activities of the garbage collection system of the city. A great deal of valuable information can be found here
DeleteDear Skilled, we appreciate your contribution, thank you. However, this is a general criterion applied to a foreign community. Please bring it into a local policy
ReplyDeleteGirls and boys, it's wednesday and there has been only one person posting information here... time flies and won`t ever come back...
ReplyDeleteDon't wait anymore, post your findings NOW!!!....
ordenanza municipal 088 del año 2000 PIGARS(Plan Integral de Gestion Ambiental de Residuos Solidos)
ReplyDeleteRECOLECCION
ReplyDeleteEn zonas de mercado como San Pedro, Ccasccaparo se realiza el recojo
tres veces al día por la mañana, tarde y noche, y en lugares de difícil
accesibilidad por la topografía del terreno como Asociaciones Pro
Vivienda, Asentamientos Humanos, Pueblos Jóvenes se ha dispuesto la
instalación de contenedores ubicados en distintos puntos y cercanas a
las vías de tránsito vehicular; los que son recolectados en forma diaria e
ínter diaria.
POOR MANAGEMENT OF SOLID WASTE IN CUSCO CITY
ReplyDeleteSince Cusco is one of the most visited archaeological cities in the world; 'Machu Picchu', Saqsayhuaman and archaeological monuments as the temple of San Pedro, the main square, museums, among others, which is a must for all tourists. We should be more responsible when it comes to cleaning up our city for beautification, our health and that of visitors.
The problem begins when citizens irresponsibly throw trash in the streets, such as when a pedestrian litter with fruit peel, wrappings, bottles, etc.
It is a very relevant issue in which people has no knowledge either because lack of education, communication and information.
This problem should be solved by the government because it is affecting the society, health and economy of the city.
Although there are some local organizations and health ordinances found in The National Constitution of 1993 such as Article 2, subsection 22, Article 194, Organic Law of Municipalities N° 27972, Article 80 subsection 2, General Environmental Law N° 28611, Article 119 Solid Waste General Law N° 27314, Municipal Ordinance 126–MC Backed by Environmental Management Plan Integral.
Lack of education of people generates that these organizations and ordinances do not work properly thus producing in our streets present organic and inorganic waste generated by citizens.
These organizations reject and deplore pollution because it affects our society as it relates to the health and economy of the people.
The advantage we have is that these organizations have the authority to resolve this issue but do not have the support and resources to address this problem.
To achieve better results by the Municipality of Cusco, these neighborhood organizations have staged demonstrations in which calls for an improvement in the health of the city.
The Provincial Municipality of Cusco is responsible for making the management of solid wastes home, commercial and other activities that generate solid waste.
Thus we see that the general problem is the poor management of solid waste in the city of Cusco and its effects on the monumental historical center.
This problem is causes:
1. Poor solid waste management by the Provincial Municipality of Cusco:
This is due to the disinterest of the authorities we have in Cusco, the absence of a plan for solid waste management and protection of the city, having a poor garbage collection schedule.
2. Not have a cleanliness culture
This is caused due to the negligence of the neighbors who live in the historic center of Cusco, resulting in a poor organization around waste management.
It is due to the poor education in the family, poor guidance in schools about the proper use of organic and inorganic waste.
3. Lack of identity in the historical center of conversation
Being cusqueños our duty as good citizens should be directed to the preservation of our historic downtown as well as the whole city. Unfortunately what we see today is the lack of identity and the unawareness with our cultural heritage.
Effects
Because the consequences described above increased pollution caused by solid waste in the city of Cusco, it has a poor quality of life and environmental pollution, which causes:
• Due to the unawareness of citizens at the time of disposing of garbage, stray animals like rodents and dogs are a vector for the spread of diseases like allergies, hepatitis, intestinal infection, tuberculosis in the population.
• Since the historic city of Cusco is a tourist attraction, it should present a proper aspect to locals and visitors; however today the bad aspect of the historical center prevails.
Pretty! This was a really wonderful article. Thanks for providing these details.
ReplyDeleteLook at my web-site :: Biotechnology News
This site was... how do you say it? Relevant!
ReplyDelete! Finally I've found something which helped me. Appreciate it!
My web-site; docs.bizhat.com